وزير کشور در جمع ايرانيان مقيم عمان:
هدفمند کردن یارانه‌ها برای سایر کشورها نیز الگو خواهد شد

وزیر کشور در جمع ایرانیان مقیم عمان:هدفمند کردن یارانه‌ها برای سایر کشورها نیز الگو خواهد شد ؛پس از اجرای هدفمند ی یارانه‌ها در مراحل بعدی اصلاح نظام مالیاتی، سیستم بانکی و ایجاد اشتغال برای جوانان را پیگیری خواهیم کرد

وزیر کشور گفت: امروز یکی از بزرگترین کارها در ایران اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها است که در آینده برای سایر کشورها نیز الگو خواهد شد.

به گزارش یزدفر دا  به نقل از ایرنا ، مصطفی محمدنجار ،وزیر کشور، طی سخنانی در جمع ایرانیان مقیم عمان، هدفمندی یارانه‌ها را در راستای اجرای عدالت دانست و گفت:‌ پس از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مراحل بعدی اصلاح نظام مالیاتی، سیستم بانکی و ایجاد اشتغال برای جوانان را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه پیاده‌سازی عدالت (اجرای هدفمند کردن یارانه) بهترین سیاست دولت است که امروز به اجرا درآمده تصریح کرد: از آنجایی که در کشور ما برخی مناطق دچار کمبودهایی هستند عدالت ایجاب می‌کند که این کمبودها رفع شود که سفرهای استانی نیز در این راستا انجام می‌شود.

وی همچنین به سقوط هواپیما در نزدیکی ارومیه که منجر به درگذشت 77 نفر از هموطنان عزیزمان شد، اشاره و از این حادثه ابراز تأسف و با خانواده کشته شدگان ابراز همدردی کرد.

محمدنجار در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های روزافزون و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی گفت: این پیشرفت‌ها نشان داد که با وجود دشمنی استکبار جهانی نیز می‌شود پیشرفت کرد.

وی گفت: خدا را شاکریم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج اقتدار در جهان به پیش می‌رود.

وزیر کشور همچنین با اشاره به پیشرفت روزافزون ایران در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: ایران امروز چه در داخل و چه در سطح منطقه و بین‌الملل از یک عزت، شکوه و اقتدار بالایی برخوردار است.

محمد نجار در خصوص سفرهای استانی رییس جمهور و هیئت دولت نیز یادآور شد: زمانی که رئیس جمهور و هیئت دولت به میان مردم در استان‌ها سفر و با اقشار مختلف مردم دیدار می‌کنند و براساس نیازهای استانی تصمیمات اتخاذ می‌کنند این یک ارزش و مدل مدیریتی جدیدی است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ارزش‌های ناب اسلام محمدی (ص) است که آمده یک الگوی موفقی را مبتنی بر این ارزش‌ها ارائه کند که الان موفقیت‌ها را می‌بینیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: در آن دوران ما حتی نمی‌توانستیم برخی نیازهای کوچک خود را رفع کنیم در حالی که امروز ماهواره به فضا ارسال می‌کنیم و این نشان داد که با وجود دشمنی استکبار جهانی می‌شود پیشرفت کرد.

محمد نجار با اشاره به ارزش بالای خودباوری و اعتماد به نفس خاطرنشان کرد: امروز امید در جامعه ایران سرآمد است و طی کردن قله‌های پیشرفت امروز برای ایرانیان روزانه شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز آماده یک جهش بزرگ است، گفت: حضور قدرتمندانه رئیس جمهور در سازمان ملل و استفاده از تریبون این سازمان که مستکبرین درصدد بودند آن را به تهدیدی برای ایران تبدیل کنند در حالی که به یک فرصتی برای ایران تبدیل شد نیز نشانه توانمندی و اقتدار بالای نظام است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به تعاملات ممتاز ایران با کشورهای منطقه آن را نتیجه فعالیت دستگاه دیپلماسی و کردار ایرانیان مقیم خارج از کشور برشمرد.

محمد نجار خطاب به ایرانیان مقیم عمان گفت: امروز باید ایران را به دیگران بشناسانیم که این وظیفه شما ایرانیان خارج از کشور است که باید تلاش کنید و این پیام را به سلامت به دیگران برسانید.

وی در خصوص بحث امنیت و چندوجهی بودن آن اظهار داشت: امنیت وجهه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد از همین‌رو زمانی که استان‌های مرزنشین وضعیت خوبی داشته باشند به امنیت کمک می‌کنند. بنابراین یکی از کارهای مهمی که تجار می‌توانند انجام دهند تعامل با استان‌های مرزی است.

محمد نجار به آمادگی دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاری اشاره و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود منطقه به نحو احسن استفاده کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا